Vores vision, vores værdier og vores hold

Vi søger de bedste løsninger i branchen til gavn for dig og miljøet – og går målrettet efter at blive det grønneste og mest ansvarlige tekstiltrykkeri i verden

31 23 23 66 Kontakt os her
Ansatte i makershirt

Et tekstiltrykkeri med holdning og personlighed

Vi er et tekstiltrykkeri med holdning og personlighed. Det betyder, at vi er dem, der sætter spørgsmålstegn ved status quo og søger de bedste løsninger i vores branche. Vi har en holdning til kvaliteten af de ting, vi producerer for dig. Personligheden kommer til udtryk i vores måde at drive virksomhed på. Vi synes, det skal være sjovt og meningsfyldt at gå på arbejde. Vi har en uformel omgangstone, og hos os er det dem, der gør noget, der bestemmer. Vi værdsætter kreativitet og opfindsomhed og giver plads til, at udfordringer kan løses på flere måder.

Vi guider og vejleder dig til de rigtige valg

Vi er meget opmærksomme på at skabe tryghed for dig. Vi ved godt, at alle ikke nørder tekstiler og tryk, som vi gør. Derfor bruger vi tid på at forstå den enkelte opgave og dit behov. Vi hjælper gerne i designprocessen, så du ikke bare får et produkt, men et produkt du bliver glad for. Vi gør meget ud af at holde dig orienteret gennem hele processen. På den måde behøver du ikke bekymre dig om, hvorvidt dine t-shirts kommer til tiden, eller om dit logo har den rigtige farve.

Vi går efter at blive det grønneste og mest ansvarlige tekstiltrykkeri I verden

Vi vil være det grønneste og mest ansvarlige tekstiltrykkeri i verden. Vi er nysgerrige og har en ambition om hele tiden at ville gøre tingene bedre. FN’s Verdensmål er vores pejlemærker, og vi mener, at det er essentielt at arbejde mod en bedre og mere fair verden for alle. Hos Makershirt har vi især et fokus på Verdensmål 12: Ansvarligt forbrug og produktion. Vi er derfor også en del af Tekstilrevolutionen, som er en platform for ansvarlig tekstilproduktion og tekstiliværksætteri. Vi laver ikke en grøn omstilling for at sælge t-shirts, vi sælger t-shirts, så vi kan lave en grøn omstilling.

Vores værdier

Vi har en holdning til de produkter vi sælger, og til måden, de er produceret på.

Kvalitet – Vi står inde for de produkter, vi sælger. Derfor har vi fravalgt flere tekstiler på markedet, fordi de er for ringe. Det samme gælder det tryk, der skal på. Det skal se ordentligt ud, føles lækkert og så skal det ikke gå i stykker første gang, man hiver trøjen over hovedet.

En af de helt store udfordringer i tekstilindustrien er, at mange tekstiler er i så lav kvalitet, at de ikke kan genanvendes. I vores optik er der ikke noget, der hedder en “engangs-t-shirt”. Klimaaftrykket er det samme om trøjen bliver brugt en eller 40 gange. Derfor anbefaler vi altid, at man som forening, firma eller organisation vælger at lave en t-shirt som man også forventer, at folk har lyst til at bruge efter et eventuelt event.

Når du kontakter os, vil vi præsentere dig for forskellige valg i forhold til tekstiler, og automatik vælge den type af tryk, der til opgaven giver det bedste resultat. Du er også altid velkommen til at kigge forbi til en snak og mærke og se de forskellige muligheder.

Klima – Vi ønsker at være en del af løsningen i tekstilindustrien, og ikke blot være endnu et af de firmaer, der lukker øjnene for, at tekstilindustrien er en af de mest skadelige industrier i verden.

Vores fokus her er at være med til at udbrede viden om tekstilindustrien. Vi har blandt andet startet en blog, der skal gøre det lettere for høj som lav at forstå, hvad der er op og ned i tekstilverdenen. Derudover sender vi med alle ordre en fortælling om den pågældende ordre. Her regner vi tekstilernes vand og CO2 forbrug om til andre varer, og fortæller om oprindelsesland og andre detaljer.

Der er lang vej til fundamentale og skelsættende forandringer af købstendenser. Vi tror ikke på, at de store tekstilmastodonter i verden ændrer adfærd, før forbrugerne begynder at efterspørge bedre og mere etisk producerede varer. Derfor er vores fokus at sende information ud i verden og ændre verden til det bedre – én økologisk og forsvarligt produceret t-shirt ad gangen.

Kommunikation – Så længe der er kommunikation, så kan tingene løses. Vi tror på transparens, og har det både som en værdi internt og eksternt. Vi kan ikke undgå, at der sker fejl, men vi kan fortælle om det, når det er sket, sådan at man som kunde ved, hvad der sker. Vi forsøger ikke at skjule fejltryk inde midt i bunken, men lægger dem øverst med en forklaring om, hvad fejlen er på den pågældende trøje. På denne måde er man som kunde altid sikker på, at der ikke gemmer sig trælse overraskelser i en ordre fra os.

Vi arbejder meget ud fra vores mavefornemmelse. Står man og producerer en opgave og synes for eksempel, at trykket ikke sidder perfekt, så er det vigtigt, at man reagerer på det, og ringer til kunden og tager en snak om eventuelle ændringer. I sidste ende er det vores mål at sende produkter af sted som folk bliver glade for.

Internt kommunikerer vi også alt. Det er med til at sikre, at informationer ikke går tabt og videre, er det med til, at vores kunder altid får deres ting til tiden.

Kreativitet – I Makershirt er der plads til at udforske det skæve og det kreative. Alle skal være med til at finde på og være med til at udvikle Makershirt i en spændende retning. Strukturen er meget flad, og det er dem der gør noget, der bestemmer. Ud over at der på vores kontor/værksted er plads til, at medarbejderne er kreative og problemløsende, laver skøre projekter og prøver ting af, vil vi også sprede kreativiteten uden for vores værksted.

Det gør vi blandt andet ved at afholde workshops. Her går det ud på, at man med saks klipper sine egne designs i gamle trykfolier og efterfølgende får det trykt på en trøje. Vi har også lavet flere samarbejder med forskellige designere og folk med skæve ideer. Det er ikke noget man tjener penge på, men det er sjovt og det udvider vores netværk.

Holdet bag makershirt

Esben H. Licht

Esben H. Licht
Grøn tekstiliværksætter og CEO

Esben har en vision om at ændre måden tekstiler ukritisk forbruges på. Derfor har han skrevet bogen “Vores Tøj – Verdens Ressourcer” om alt det, der er galt med tekstilindustrien, og hvilke lette løsninger der er som forbruger i forhold til at ændre adfærd og hjælpe verden i en anden og bedre retning. Esben er også medstifter af den tekstilpolitiske tænketank – Tekstilrevolutionen.

Esben står med det overordnede ansvar og skaber de rammer, der er med til at gøre Makershirt til et hyggeligt sted at arbejde.

Mail: sbn@makershirt.com

Lars Rosenmejer

Lars Rosenmejer
Customer Relations

Lars er Makershirts salgsmæssige fyrtårn. Lige meget hvordan man forsøger at kontakte Makershirt, er Lars ikke til at komme udenom. Med en tidligere karriere hos YourLocal, der bekæmper madspild, og Altivisten, der kæmper for en bæredygtig verden, er Lars også en af Makershirts grønne krigere.

Mail: lr@makershirt.com

Maria D. Galsgaard

Maria D. Galsgaard
Strategisk og digital projektleder

Lars er Makershirts salgsmæssige fyrtårn. Lige meget hvordan man forsøger at kontakte Makershirt, er Lars ikke til at komme udenom. Med en tidligere karriere hos YourLocal, der bekæmper madspild, og Altivisten, der kæmper for en bæredygtig verden, er Lars også en af Makershirts grønne krigere.

Mail: mg@makershirt.com

Iben Lund Gravesen

Iben Lund Gravesen
Kommunikationsansvarlig

Iben er vores Content Manager og står for al ekstern kommunikation. I tæt samarbejde med vores kunder graver hun de gode fortællinger frem, og går ivrigt til tasterne for at følge vores leverancer helt til dørs med en god kundehistorie. Videre er det Iben, der er hovedarkitekt og forfatter på vores nyhedsbrev, hvor der præsenteres interessante kundecases og fremhæver de nye og mest ansvarlige produkter i vores sortiment.

Mail: ig@makershirt.com

Klaus Lundstrøm

Klaus Lundstrøm
Produktionsansvarlig

Klaus aka Åretsmedarbejder 2016 er Makershirts Produktionsansvarlige. Klaus har en uddannelse som produktionsteknolog og står for, at alle ordrer produceres til tiden og at alle produkter lever op til standarden. Klaus er derudover maskinansvarlig og har styr på hele parken af maskiner.

Mail: kl@makershirt.com

Solgunn Slåtto

Solgunn Slåtto
CFO

Solgunn er Makershirts økonomiske nerve. Faktura, EAN-nummer, kreditnota, løn, bogføring, overskud, bundlinje, indberetning, budget med mere er alt det, hun har styr på. Solgunn er fra Norge og har et humør og en energi som ingen anden talknuser. I Makershirt kan det være en hård opgave at være det økonomiske geni, da tal ikke er det, vi går mest op i.

Mail: ss@makershirt.com

Thea Thomsen

Thea Thomsen
Shirt Maker og Workshop Lead

Thea sørger for, at der er helt styr på ting når der skal afholdes en workshop. Hun hjælper når der skal være flot og rent i Makershirt. Hun har styr på lager og hjælper med at arkivere tryk og t-shirts, så vi kan finde rundt i alle materialer. Thea har efterhånden også virkelig godt styr på tryk og trykker løs når det er det der er behov for hjælp til.

Thea har været i Makershirt for evigt, helt siden hun startede som ungarbejder for mange år siden.

Esben Galsgaard

Esben Galsgaard
Shirt Maker og Workshop afholder

Esben G er Makershirts arbejdshest når der virkelig er gang i biksen. Han Trykker så hans lange hår står bagover. Esben Elsker dog allermest at tage ud i landet og afholde DIY Workshops med både store og små. Han stiller op med trykkermaskiner og hele workshop kit’et hvor det skal være.

Find inspiration

Tidligere løsninger

Soundboks

Læs mere

3F

 

Læs mere

Den kongelige ballet

 

Læs mere
Kvaliteten er vigtig

Hos Makershirt går vi op i at guide dig!

Kvaliteten af merchandise er vigtig, fordi det påvirker dit brands omdømme og dine kunders tilfredshed. Hvis din merchandise er af lav kvalitet, kan det skade dit brands omdømme og føre til utilfredse kunder, der ikke vil bruge dine produkter eller services igen. Derfor er det vigtigt at investere i kvalitetsmerchandise, der afspejler dit brands værdier og sikrer tilfredse kunder. Samtidig har det en længere levetid og holdbarhed.

Hos Makershirt går vi op i at guide dig til de helt rigtige produkter og tryk så du får præcis det som du ønsker og som stemmer overens med din brandværdi.

Vi bestræber os på at kunne finde alle typer merchandise med en grøn miljø og klima profil.

Vi laver tilbud på din ordre ud fra bl.a. tekstil, tryk og levering. Da alle opgaver er forskellige, så har vi ingen faste priser på vores produkter med tryk, men beregner individuelle tilbud for alle opgaver.

Tag testen

Værdiskabende Merchandise

Besvar 5 spørgsmål og se vores anbefaling til hvordan du skaber det rigtige merchandise til dit behov.

  • Forstå din målgruppe
  • Få større marketingværdi ud af dit merchandise
  • Skab merchandise som folk har lyst til at bruge
Få anbefalinger her
Skriv til os

Ring til os